Odgovarja diabetolog Damjan Justinek, dr.med.

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Priporoči stran prijatelju

 
 
 

Pogoste hipoglikemije, onemogočeno funkcioniranje

08.03.2018

Avtor vprašanja: Antonija

Nisem diabetik, doživljam pa hipoglikemije že nekaj let. Uspelo mi je, da so mi to tudi preverili z OGTT testi, 3x (enkrat ambulantno, kjer sem šla v hipo, KS 1,7 pri 5-urnem testu po uri in pol, potem še dvakrat na diab. oddelku v UKC. Domov sem prejela izvid o pravilni prehrani in gibanju, nič pa o tem, kar je najhuje - namreč, če mi sladkor pade in ga dvignem, se potem po teden dni ne "sestavim", počutim se slabo, nimam popolnoma nobene energije, obliva me znoj, šumi mi v glavi ob ušesih, slabo mi je... Popolnima onemogočeno funkcioniranje. Mi lahko svetujete kaj storiti, sicer po letih padcev že vem, kako moram paziti s prehrano, fizične aktivnosti mi spuščajo sladkor ne glede na pazljive obroke, povrhu vsega sem se zredila in ne morem shujšati nikakor niti grama. ORL je bil še kar v redu, malce slabše slišim na levo uho, odsvetovan mi je hrup. Na oddelku nasveti kot že opisano, navedeno je še da imam po ACTH testu zapoznelo povišanje inzulina in da to lahko kasneje vodi v slakdorno tipa 2, kaj vi menite o tem? V družini bolezni sicer ni bilo in ni. Tudi kortizol je bil v redu pri ACTH, hormonske dejavnike hudega potenja so mi v endokrinološki amb izključili, ni pa to "normalno" potenje, ampak ob njem še popolnoma nemočno slabo počutje.

Vnaprej se vam zahvaljujem za pomoč in vas prav lepo pozdravljam, Antonija

 Odgovor diabetologa:

Tudi jaz Vam ne morem dati dobrega tolažilnega odgovora. Problem je ta, da gre skoraj vedno res za zapozneli odgovor trebušne slinavke, navadno tudi pretiran (ker potem sladkor pade na 1,7 mmol / lit.). Tudi drugo drži, da so te oblike nekoč imenovali "prediabetes" in so velikokrat v nekaj letih prešle res v sladkorno bolezen, ko se je trebušna slinavka izčrpala. Tako je zelo težko nekaj pametnega svetovati.

Največji problem je ta, da te težave sproži SAMO škrobno živilo. Ne meso ne jajca ne zelenjava tega ne bodo povzročala, tudi stradanje ne: sladkor bi bil ves čas nizek, a zgodilo se ne bi nič. VEDNO mora biti sprožilni dejavnik hrana, ki sproži izločanje inzulina, ki se potem pretirano poviša v krvi in sproži padec vaše glukoze. Problem je to zato, ker imate skoraj gotovo tako hrano vi radi, saj se drugače ne bi zredili (od zrezkov in zelja se ni še nihče). Torej, če je le možno, pri vseh obrokih pojejte kaj zelenjave, kaj mesnega ali sirnega, škroba živila pa naj bodo le v količini

10 % do maksimalno 50%. Nikoli na primer ne pojejte prepečenec in mleko ali jogurt, vedno pa lahko pojeste zabeljen fižol z ocvirki in repo. Tak jedi niso problem, sadje in kruh pa vedno! Če zjutraj želite zanihati sladkor, je dovolj, da pojeste košček kruha in kavo ali mleko ali maslo. Če pa želite imeti "mir", pa pojejte 5 koščkov sira, 2 papriki, 2 paradižnika, 2 trdo kuhani jajci, malo tunovo ribjo konzervo in skuto s čebulo ali peteršiljem ali kaj podobnega - vse BREZ KRUHA - in ne bo nobenih težav. A kot sem pomislil že prej: verjetno takih stvari ne marate preveč in bo spet treba iskati, kaj bi sploh jedli, da Vam je "dobro" in da ne povišuje sladkorja.

Optimalno bi bilo še redno gibanje, saj gibanje ne samo stabilizira krvni pritisk, ampak tudi sladkor. Tudi nizek sladkor se "dvigne", ker ga telo sprosti iz jetrnih zalog s pomočjo hormona glukagona in drugih. Bolj kot smo trenirani, bolje je. Bi vam to kaj pomagalo ?

 
 
 

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.