Odgovarja diabetolog Damjan Justinek, dr.med.

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Priporoči stran prijatelju

 
 
 

Inzulin pri poklicnem vozniku

17.03.2017

Sem diabetik tipa 2 že 8 let in sem voznik v mednarodnem transportu. Star sem 58 let. Pri 177 cm višine sem težak 80 kg. Za zdravljenje uporabljam tablete Janumet 1000/50. Pritisk imam 125/80, imam povišan holesterol, kar znižujem s tabletami Sorvasta 10 mg. Drugače se v redu počutim, nimam hipoglikemije, držim se diete, saj mi žena redno kuha hrano za s seboj ( ješprenj, zelje in fižol, pasulj ), s seboj imam tudi zeleno solato, sadje, pijem vodo in nesladkan čaj. Nasploh se pri hrani držim , kolikor se da. Jem povprečno štirikrat na dan. Je pa res, da je "šofera"j kar stresna služba in tu se najbrž pojavlja moj največji problem. Zjutraj si na tešče merim sladkor in ga imam v povprečju 7,5 do 8,5, kar pa je najbrž preveč. Ko sem imel nazadnje kontrolo pred 8 meseci sem imel povprečje 7,8 in mi je moja diabetologinja grozila že z inzulinom. To je dr. Živana Kavčič iz Brežic in moram pripomniti, da je zelo nevljudna pri pogovoru. Težko se je z njo lepo pogovarjati. Moja težava je v tem, da ne vem, kako bi pri mojem poklicu uporabljal inzulin. Že celo življenje sem voznik in ne vem, kaj bi pri moji starosti lahko delal drugega, saj še mladi težko dobijo službo. Redno kontroliram oči in so v redu, dioptrija je 1,5 za branje, za daljavo nimam očal, stopala imam lepa , brez težav ( kot dojenček bi rekli ). Še nekaj bi vprašal glede merlica sladkorja. Imam merilec calla light in imam občutek, da ne meri več prav. V decembru, ko je bilo mrzlo sem ga nevede imel ponoči ob prvi šipi kamiona, kjer je bilo minus stopinje in od takrat se ob merjenju najprej pokaže št. 1 in šele čez nekaj časa vrednost, ki pa je v povprečju večja od iste, ki sem jo navedel zgoraj ( tudi čez 9 ). Ali je aparat pokvarjen? Še nekaj glede gibanja. Čeprav sem voznik, se tudi kar nekaj gibljem, ko je treba nalagati in razlagati tovor in tudi med vikendom sem kar aktiven, saj vedno nekaj delam. 

Vem, da sem navedel kar nekaj vprašanj in bi o tem mojem pisanju rad slišal vaše mnenje, predvsem glede uvedbe insulina in opravljanju mojega poklica. Želel bi se sestati z vami in se z vami osebno pogovoriti. Na katero številko naj pokličem.
Hvala za odgovor in lep pozdrav
Janko B.

 

Poskusim odgovarjati po vrsti:

1 Glede vozniškega poklica je sedaj tako, da so bistvene hipoglikemije in uporaba inzulina ni povsem prepovedana, vsaj ne ob redni samokontroli. Če nekdo hipoglikemij nima, je sposoben za vožnjo motornih vozil (razen rešilca in drugih urgentnih vozil). V primeru table pa sploh ne bi smelo biti omejitev.

2 Sladkor zjutraj je lahko posledica prirojenega delovanja jeter, da ponoči preveč dvignejo sladkor. A bolj pogosto je, da imamo samo predobro večerjo (kruh ali sadje ali druga škrobna živila) in da je zato sladkor višji, ali pa smo zvečer preveč neaktivni in zato raste sladkor. Smiselno bi bilo pogledati tedaj, ko smo res 12 ur tešči (na primer od 19 h zvečer do 7 h zjutraj). Če je kriva večerja, prilagodimo. Če gre za hiperfunkcijo jeter, lahko predpišemo tablete (ali seveda inzulin), a navadno so potrebne nizke doze. Ob teh bi bil sposoben za vožnjo.

3 Pri voznikih uporabimo pogosto druga zdravila: ali dodatno glukoretike (npr. Forxiga), ali inkretinske injekcije (Victoza zvečer namesto Janumeta), ali nizko dozo sulfonil sečnin (mogoče Glucotrol) ipd. Morali bi poskusiti, kaj najbolje prenašate.

4 Glede srečanja: delam v bolnišnici Celje, in če bi želeli priti na obisk, v redu - samo javite, kateri datumi Vam ustrezajo in bi izbrala enega. Najlažje na  damjan.justinek@sb-celje.si)

Se slišiva / bereva/ in uskladiva datum. Lep pozdrav ! Damjan J.

 
 
 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.