Ne prezriteVsi zapisi

 
 
 
 

Vsi članki

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Kakšen kruh naj izbere diabetik?

Na vprašanje kašen kruh in koliko ga lahko pojeste, če imate sladkorno bolezen, ni enostavnega odgovora. Vsekakor pa morate izbirati pametno, kajti vsi kruhi niso enaki.
Beli kruh, predvsem francoske štručke in žemljice res niso vzor zdrave prehrane pri diabetesu. Gre predvsem za visoko kalorične izdelke, kjer z enim tankim kosom kruha, kar pomeni ne več kot 30 g, vnesemo v telo okoli 100 kalorij. Poleg tega pa imajo tovrstni izdelki visok glikemični indeks, ki se giblje med 65 in 90 GI in tako povzročijo hiter dvig glukoze v krvi. Zaradi omenjenega se naj diabetiki belemu kruhu v velikem loku izogibajo. Vendar pa pekovskih izdelkov vseeno ne bi smeli popolnoma izključiti iz svoje prehrane, saj vsebujejo tudi beljakovine, vlaknine in mineralne snovi, kot so natrij, magnezij, železo in fosfor.

Zakaj je bel kruh na slabem glasu?
Za peko belega kruha se uporablja bela moka, ki je v današnjem času zelo prečiščena, če jo primerjamo z moko, ki se je uporabljala nekoč. Kako prečiščena, si najlažje predstavljamo, če pogledamo zrno pšenice. To je pred postopkom predelave sestavljeno iz treh slojev: ovojnice, kalčka in endosperma. Ovojnica je zunanji sloj, kjer najdemo največ vlaknin, kalček je notranji sloj, kjer so hranljive snovi in esencialne maščobne kisline. Endosperm pa je škrobni srednji sloj. Za pridelavo bele moke se odstranita ravno ovojnica in kalček in ostane samo še srednji sloj, ki vsebuje praktično samo ogljikove hidrate. Jasno je, da so takšni izdelki iz bele moke na koncu precej osiromašeni z zaželenimi hranilnimi snovmi.
Drugače je pri polnozrnati moki, kjer pri mletju ovojnica in kalček ostaneta, kar pomeni, da ostanejo tudi dobre hranilne snovi. Zaradi vlaknin, ki ostanejo v polnozrnati moki se tak kruh po zaužitju absorbira iz tankega črevesja v krvni obtok veliko počasneje, ker ima nižji GI. Zagotovo je to veliko bolj primerna izbira za diabetike.
Zaradi večje vsebnosti prehranskih vlaknin je za diabetike primeren tudi rženi kruh. Poleg tega so v rženem kruhu vitamini skupine B, ki spodbujajo metabolizem in prispevajo k normalnemu delovanju organizma. Vendar pa mora biti človek s sladkorno boleznijo zadržan tudi pri teh vrstah kruha. Za ponazoritev si predstavljajte, da ena rezina kruha, ki tehta približno 30 gramov, vsebuje od 12 do 15 gramov ogljikovih hidratov, eno jajce srednje velikosti pa 0,7 gramov OH. Še priporočena količina kruha, če se mu že ne morete upreti, sta dve taki rezni.
Seveda si kruh lahko za zajtrk privošči samo diabetik z urejenim krvnim sladkorjem, nikakor pa ne tisti, ki ima povišane nivoje. Tudi v primeru, da je pokazala jutranja meritev na tešče več kot 7 do 8 mmol/l krvnega sladkorja, se kruhu odpovejte in ga raje zamenjajte z beljakovinskim živilom (jajce, sir, skuta, salama itd.).
Koliko OH vsebuje določena vrsta kruha, najdete v priloženi tabeli. Vidimo, da v količini OH na količino določenega kruha, bodisi bel, bodisi polnozrnat, ni razlike. Edina razlika med vrstami kruha je GI, ki je višji pri kruhu z bolj prečiščeno moko in zato hitreje dvigne krvni sladkor, količina zaužitih OH na porcijo pa je enaka. Zato diabetikom svetujemo, da je za dobro obvladovanje sladkorne bolezni v tem primeru zaželeno štetje OH in pa previdnost pri zaužitju količine kruha.

Koliko ogljikovih hidratov vsebuje:

 

Komentarji

 
 
 

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.