Ne prezriteVsi zapisi

 
 
 
 

Vsi članki

 
 
 

 
 
 

 
 
 

V človeškem telesu kilogram in pol prebavnih bakterij

Mikrobiota človeških prebavil je sestavljena iz ogromnega števila mikroorganizmov, pri odraslem človeku tehta kar kilogram in pol. Največ mikroorganizmov se nahaja v debelem črevesu. Želodec, dvanajstnik in tanko črevo so z njimi manj naseljeni, zaradi nizkega pH-ja, žolča in hitrejšega pretoka skozi ta del prebavil. Število in raznolikost med črevesnimi bakterijami sta pri vsakem posamezniku drugačna, velik pomen na bakterije v našem črevesju pa ima tudi prehrana. Črevesne bakterije dobijo energijo predvsem iz neprebavljivih sestavin v hrani, to je: vlaknin.

ŠTEVILNE UGODNE LASTNOSTI

Probiotiki, ki jih običajno imenujemo tudi dobre bakterije, so vsi živi mikroorganizmi, ki imajo ob zaužitju v zadostni količini ugoden vpliv na zdravje gostitelja. Probiotiki imajo pri ljudeh pomembno vlogo pri prebavnih, imunoloških in dihalnih funkcijah. V naših prebavilih probiotiki sodelujejo pri presnavljanju zaužite hrane in pri sintezi vitaminov, aminokislin in maščobnih kislin, hkrati pa skrbijo tudi za peristaltiko, oziroma gibanje črevesja. Probiotiki nevtralizirajo nekatere škodljive snovi, nase vežejo kancerogene snovi in zavirajo razvoj patogenih bakterij. Spodbujajo delovanje imunskega sistema, saj proizvajajo snovi, ki so koristne za njegovo delovanje. Blagodejno vplivajo tudi pri težavah s kroničnim zaprtjem, lajšanju vnetnih črevesnih bolezni, zmanjšujejo pojavnost diarej in vzdržujejo ravnotežje mikrobiote v primeru diareje oz. zdravljenju z antibiotiki.

PREVENTIVA PRED NOSEČNIŠKIM DIABETESOM

Uživanje probiotikov med nosečnostjo zmanjšuje možnost pojava nosečniške sladkorne bolezni ter s tem povezano prekomerno težo otroka ob rojstvu in kasneje v otroški in odrasli dobi.
Probiotike lahko v telo vnašamo s hrano ali v obliki probiotičnih pripravkov, ki so na voljo v obliki prehranskih dopolnil in zdravil brez recepta. Med prehranskimi izdelki je najbolj znan probiotični jogurt, najdemo pa jih tudi v kefirju, pinjencu, kislem zelju, kislih kumaricah ter številnih ostalih fermentiranih živilih. Uživanje probiotičnih prehranskih izdelkov se zaradi njihovih blagodejnih lastnosti, hranilne sestave in primernega glikemičnega indeksa priporoča tudi diabetikom.
Kadar se odločimo za uživanje probiotikov v obliki prehranskih dopolnil oziroma zdravil brez recepta, moramo biti pri izbiri le teh pozorni, da izberemo kvaliteten in preverjen izdelek. Običajno se ti pojavljajo v obliki kapsul, najdemo pa jih tudi v obliki prahu, pastil za žvečenje, ampul ali tekočine.

Urša Kogovšek, dipl. dietetik

 

Komentarji

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.