Ne prezriteVsi zapisi

 
 
 
 

Vsi članki

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Hoja za manj diabetesa

V času kornavirusa je telesna dejavnost za diabetike enako pomembna kot prej. O pomembnosti hoje so pred časom naredili raziskavo in rezultati govorijo sami zase. Morda vam bo sedaj težje narediti 10.000 korakov, ampak tudi manj je več kot nič.

Nekaj teorije o tem kakšna je povezava hoje z boljšim vodenjem diabetesa.

Ali veste, koliko korakov naredite?

Število korakov, ki jih človek prehodi vsak dan  in tveganje za pojav glukozne intolerance in sladkorne bolezni v obratnem sorazmerju. Kar v praksi pomeni, da povečan delež hoje na račun počivanja botruje manjši nevarnosti za pojav diabetesaPosamezniki, ki danes prehodijo 2500 več korakov na dan kot pred petimi leti, imajo manj kilogramov in manjši obseg pasu, nižje razmerje med obsegom trebuha in bokov, pa tudi boljšo občutljivost na inzulin, ki je merilo tveganja za pojav sladkorne bolezni, kot na začetku raziskave, pred petimi leti. V njej je sodelovalo 529 odraslih srednjih let  obeh spolov. Vsakdo izmed njih je na začetku izpolnil obsežen vprašalnik in bil deležen natančnega zdravniškega pregleda in laboratorijskega testiranja. Obvezal pa se je tudi, da bo naslednjih pet let do konca raziskave nosil pedometer.

Do naštetih ugotovitev so s poglobljenim proučevanjem prišli znanstveniki z Murdoch Childrens Research Institute v Avstraliji. Avstralski raziskovalci so v svojem poročilu posebej izpostavili zmanjšanje telesne teže in z njo povezanih parametrov, ki naj bi najbolj pripomogla k znižanju tveganja za sladkorno bolezen. Pričujoča trditev velja tako za športnike in trenirane posameznike, kot tudi za manj razgibane, ki so na začetku raziskave cel dan pretežno ležali in sedeli. Ti so v petih letih število svojih vsakodnevnih korakov povečali za neverjetnih 10.000 in si trikrat izboljšali občutljivost na inzulin v primerjavi z vrstniki, ki so vsak dan naredili le 3000 korakov. Med prostovoljci, ki so sodelovali v obsežni petletni študiji, je bilo kar 65 odstotkov takih, ki danes hodijo znatno manj kot pred petimi leti na začetku raziskave.

Prejšnje raziskave so pokazale, da pribitek vsakodnevne hoje pomaga topiti kilograme in ohranjati vitkost, znižuje nevarnost pojava debelosti in razvoja inzulinske odpornosti. Ta študija pa je potrdila neposreden vpliv hoje, oziroma števila korakov na tveganje za pojav sladkorne bolezni.

 

 

Komentarji

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.