Ne prezriteVsi zapisi

 
 
 
 

Vsi članki

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Diabetes in visok krvni pritisk

Krvni pritisk je sila, s katero teče kri skozi žile. Verjetno ste si krvni pritisk merili že dostikrat, pa še kdaj si ga boste. Najbolj pogosta naprava za merjenje, ki jo poznamo vsi, je aparat s pumpico in analognim merilnikom, ki ga še danes uporabljajo skoraj vsi zdravniki.

 Z digitalizacijo je sicer prišlo tudi na tem področju do izboljšav in danes poznamo digitalne aparate za zapestje ali aparat za nadlaht, kjer namesto pumpice zadostuje pritisk na gumb.

Krvni pritisk se izraža v dveh ločenih številih. Prvo število je sistoličen pritisk. To je pritisk v vaših arterijah, ki nastane, ko se vaše srce skrči. Drugo število pa je diastoličen pritisk in pomeni silo vaše krvi med obema srčnima utripoma. Visokemu krvnemu pritisku strokovno rečemo hipertenzija.

 

Zakaj je krvni pritisk tako pomemben?

Tudi reka lahko, če ima dovolj potiska, prenaša naokoli težko kamenje in skale, vendar pri tem poškoduje bregove. Povišan krvni pritisk ima močno vlogo pri kapi, srčnemu infarktu, okvarah oči in odpovedi ledvic.

Srčno žilne bolezni so bolj pogoste pri ljudeh, ki imajo diabetes, zato je za vas, dragi bralci, toliko bolj pomembno, da imate krvni pritisk čim nižji, še malce nižjega od običajnih priporočenih vrednosti.

Pri odčitavanju rezultatov merjenj sta pomembni obe števili. Kolikor je previsok, lahko sistoličen pritisk sam poškoduje žile, isto lahko stori tudi visok diastoličen tlak.

Pri visokem krvnem pritisku je problematično, da ni skoraj nobenih simptomov, razen, ko je že skoraj prepozno. Mednarodno združenje za diabetes priporoča diabetikom, naj raven sistoličnega, oziroma zgornjega pritiska držijo pod 130 mm in spodnjega pod 80 mm. Vaš diabetolog bi vam moral povedati, kakšne vrednosti so primerne za vas osebno in bi vam moral ob vsakem obisku tudi izmeriti krvni pritisk.

 

Kaj lahko storim sam za znižanje krvnega pritiska?

Povišan krvni pritisk lahko znižate na veliko načinov, velja pa, da je zdravo prehranjevanje najboljša preventiva. Vaši obroki morajo vsebovati malo maščob, veliko zelenjave in sadja, mlečne izdelke z nič ali manj maščobami, tudi alkohol je potrebno omejiti in - zelo pomembno – uporabljati manj soli. Svetovna zdravstvena organizacija že nekaj časa opozarja, naj ljudje uporabljajo manj soli v kuhinji, ker ima tako velik vpliv na krvni pritisk. Dnevno količino soli, ki je priporočljiva za nas, dobimo že v treh kosih kruha, sedaj si pa sami izračunajte, koliko preveč je zaužijete. Veliko soli se skriva tudi v konzervirani zelenjavi, piškotih, kolačih in v zamrznjeni hrani.

Poleg zdravega prehranjevanja lahko povišan krvni pritisk znižate ali pa se mu izognete tudi z bolj zdravimi navadami: prenehanjem kajenja, telesno vadbo, hujšanjem in zmanjševanjem napetosti, oziroma stresa.

Vsakdo, ki ima povišan krvni pritisk, bi moral narediti nekaj sprememb v svojem življenju, vendar tudi to ni zagotovilo, da se bo stanje izboljšalo. Če se ne, vam bo vaš zdravnik predpisal tablete za zniževanje krvnega pritiska. Precej pogosto se pri diabetikih zgodi, da morajo jemati dvoje ali več različnih zdravil za zniževanje krvnega pritiska, da bi dosegli optimalno raven.

JOŽICA KEK

 

 

 

 

Komentarji

  • Gost

    05.03.2013

    Citiraj
     
    Se strinjam, sam sem že na tabletah in tako bo celo življenje, tako ,da je res boljše udariti kakšno dieto in se zdravo prehranjevati ter se ukvarjati s kakim športom ali pa samo rekreacijo.
  • Tršica

    05.03.2013

    Citiraj
     
    Mojemu očetu se je po nekaj izgubljenih kilogramih, njegov pritisk znižal. Tudi njegova sladkorna je seja bolje urejena, tako, da hujšajte ljudje.
 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.