Ne prezriteVsi zapisi

 
 
 
 

Vsi članki

 
 
 

 
 
 

 
 
 

Diete lahko škodujejo

Diete z nizkim vnosom ogljikovih hidratov

Dolgoročno nevarne

Večina popularnih diet kot je denimo popularna Atkinsova dieta, krivijo za debelost ogljikove hidrate. Ljudem, ki imajo raje na krožniku svinjino in razne zrezke kot korenje in drugo zelenjavo so te diete, kakopak, izredno privlačne . Res je, da diete z nizkim vnosom ogljikovih hidratov včasih delujejo, vendar iz dveh razlogov; ker omejujejo tako veliko različnih živil, se dejansko na ta način lahko zmanjša vnos kalorij. Drugi razlog je, da takšne diete zmotijo tekočinsko ravnotežje v telesu. Ob taki dieti človek lahko tehta manj, vendar je vzrok v dehidraciji. Prehranski načrt mora vsebovati veliko raznovrstne hrane, sicer se boste plana težko držali, enolične hrane se ljudje namreč hitro naveličajo. In ravno na tem delu večini diet največkat ne uspe. Pomembno je, da prehrana vsebuje vitamine, minerale in vlaknine, sicer boste namesto koristi telesu napravili veliko škodo. Žal, veliko diet tega ne upošteva, zato so lahko zdravju škodljive.

Diete z malo ogljikovih hidratov in sladkorna bolezen

Veliko raziskav se je osredotočilo na razmerje med prehrano in boleznimi. 33 odstotkov rakavih obolenj je povezanih s prehrano. Prehrano, ki vsebujejo visoko količino maščobe in malo sadja ter zelenjave povezujejo z možnostjo obolenja za rakom dojk, debelega črevesja itd. Strokovnjaki za prehrano opozarjajo, da je nizek vnos ogljikovih hidratov povezan z manjšim vnosom mineralov in vitaminov, kar je nevarno. Ta prehrana tudi poveča možnost za srčno kap in raka zaradi večjega vnos beljakovin in maščobe, pri čemer so ožilju zlasti nevarne nasičene maščobe živalskega izvora. Strokovnjaki ugotavljajo, da je najbolj zdrava dieta tista, ki daje osrednje mesto hrani rastlinskega izvora, predvsem žitaricam, kašam, sadju in zelenjavi, obenem pa omejuje nasičene maščobe. Pozor, večina diet z nizkim deležem ogljikovih hidratov temelji na omejevanju sadja in zelenjave! Diete z malo ogljikovih hidratov utegnejo biti privlačne mnogim diabetikom, ker je lažje držati krvni sladkor pod kontrolo, kadar je v prehrani več beljakovin in maščob. Žal je pri diabetikih veliko večje tveganje za srčno žilne bolezni ter dehidracijo. Tako je lahko cena za kratkoročno bolje uravnan krvni sladkor dolgoročno veliko previsoka.

J. K.

 

Komentarji

 
 
 
 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.